Sunday, November 13, 2011

Sea Games: Malaysia VS Kemboja (Bolasepak)

Hye Readers,

Sebentar tadi kita tamat perlawanan bolasepak untuk Sea Games yang menemukan pasukan bola sepak kebangsaan kita dengan pasukan Kemboja..

Secara jujurnya aku berpuas hati dengan kemenangan kita keatas kemboja dengan jumlah jaringan 4-1 tetapi aku tidak berpuas hati dengan mutu permainan pasukan kebangsaan kita..Kita membuka jaringan dengan tadukan Issaq Faris pada minit ke tujuh dan semenjak itu para pemain kelitahan bersahaja..Aku rasa permainan tersebut agak membosankan jika dibandingkan ketika kita bertemu Thailand

Baddrol Bakhtiar pula menambah 2 jaringan melalui rembatan jarak jauh dan penalti pada minit ke 40 dan 44 sebelum Malaysia msuk ke bilik persalinan berbekalkan 3 gol..

Bermula separuh masa kedua apa pasukan Malaysia keluar dengan sikap yang negatifnya..Hasilnya bermula dengan "school boy defending" dari pertahanan Malaysia membolehkan Kemboja menjaringkan gol tunggal mereka dalam perlawanan ini...

Pada penghujung  perlawanan Wan Zarulnizam menjaringkan gol ke empat bagi Malaysia melalui satu curling shot yang agak menarik..

Secara keseluruhanya keputusan ini baik untuk pasukan Malaysia tapi masih ade banyak ruang untuk diperbaiki lagi jika Malaysia ingin mempertahankan pingat emas yang dimenangi 2 tahun lalu..Jadi kita nantikan dulu pertemuan antara Thailand dan Singapura sebelum kita boleh mengcongak perjalanan kita di Sukan Sea ini..

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. mlysia bnyk peluang,tapi disia2kan mcm tu je..ada pula main macam buat game persahabtan je ni..hehee

    *tak sbr tgk mlysia vs indon..

    ReplyDelete
  2. mlysia bnyk peluang,tapi disia2kan mcm tu je..ada pula main macam buat game persahabtan je ni..hehee

    *tak sbr tgk mlysia vs indon..

    ReplyDelete
  3. Woofer: betul2...tapi sib baik thailand dah kalah..so peratus nak nak pergi semi tinggi..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete