Thursday, November 24, 2011

Helicopter Terhempas Ketika Memasang Lampu

Hye Readers,

Semalam aku tengok bola so tak leh laa nak siapkan entry..hari ni plak keje banyak skit adn out of office plak tu..tapi stil leh curi2 siapkan entyr..hehehe...okay..back to the story..hari ini aku nak cerita pasal kemalangan heli yang berlaku kat New Zealand yang ditayangkan secara live..


Sebuah helikopter yang tengah nak letakkan lampu pokok Krismas telah terbelit pada kabel elektrik sebelum berpecah 25 kaki dari atas tanah..kira bleh tahan gak tinggi nyer tu...

Helikopter itu tengah  membantu memasang pokok Krismas gergasi di kawasan dermaga di Auckland, New Zealand apabila bilah pemutar terpotong wayar elektrik dan seterusnya menyebabkan terbelit dan berputar di luar kawalan.

Drama itu terjadi di hadapan krew kamera TV New Zealand dan rakaman itu sedang dipancarkan secara LIVE di laman web mereka.

Video itu menunjukkan juruterbang helikopter Squirrel B2 telah tercampak dekat sebuah cabin sebelum ia terhempas ke atas tanah.

Sangat kokpit kekal utuh dan juruterbang yang dinamakansebagai Greg Gribble membawa pulang dari kemalangan itudengan bantuan dua orang lelaki yang telah membantudaripada bangkai.

Mengikut ape yang aku baca Gribble, adalah seorang juruterbang helikopter yang berpengalaman dengan beribu-ribu jam penerbangan, selepas kejadian beliau telah dibawa ke hospital untuk pemantauan berjaga-jaga dan kemudian dilepaskan.

Pihak Berkuasa Penerbangan Awam (CAA) Inspektor keselamatan Steve Walker berkata: "Dia bernasib baik kerana dapat berjalan kaki hari ini"...Manakala syarikat tersebut dalam laman web mereka berkata takde sesiapa yang tercedera dalam kemalangan tu...

Kepada sesiapa yang nak tengok video helicopter tu tehempas korang leh klik sini


Regards,
-Strider-

2 comments :

  1. kat malaysia pernah jadi, nnti aku cari clipnye dlm buletin, live u ols!

    ReplyDelete
  2. @NAZRUL AZAT
    ye ke azat??aku tak igt laa plak..setahu aku yang involved heli nie time tan sri (aku da lupa nama) tapi yang kat sabah tu..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete