Tuesday, March 27, 2012

5 Cara Tarik Perhatian Lelaki

Hye Readers,


Susah ker nak tarik perhatian lelaki nie???tak susah pun sebenarnya...Kali ini aku nak share 5 cara untuk menarik perhatian lelaki..Tapi tips nie kena pepandai laa guna ek..aku tak jamin dia jadi 100% tapi bergantung kepada keadaaan dan situasi..

1: Jadikan Diri Anda Tumpuan
Untuk yang 1st step nie andan kena berjati-hati skit..Jangan sampai nampak yang kita nie poyo sangat atau nak attention berlebih-lebih..Kalau keluar secara berkumpulan cuba untuk memberi idea yang boleh diterima pakai dari berdiam diri dan menjadi orang yang "ikut laa mana-mana pun"

2: Gunakan Warna Yang Sesuai
Yang nie berdasar kajian saintifik jer..mengikut Leatrice Eiseman, Director of the Pantone Color Institute, warna dapat mengubah persepsi lelaki terhadap wanita..Lelaki akan berasa wanita yang selalu menggunakan warna lembut akan lebih mudah untuk didekati..

3: Bahasa Tubuh (Body Language)
Wanita sebenarnya paling mudah kalau nak gunakan body language nie..Dulu aku pernah buat satu teori pasal pempuan yang menggunakan rambut sebagai satu cara nak menarik perhatian lelaki (Klik Sini) dan pada yang tudung mungkin leh buat-buat betulkan tudung..Sebenarnya body language nie penting gak untuk menentukan sejauh mana lelaki tu nak make a move terhadap wanita.

4: Kekuatan Senyuman
Ramai yang mungkin tak perasan betapa kuatnya kuasa senyuman nie...Hanya dengan senyuman seorang wanita boleh membuatkan lelaki perasan yang mereka tu syok kat dia..Peratus lelaki nak approach dulu akan lebih tinggi bila dia dapat senyuman dari seorang wanita..hehehe

5: Bau-Bauan
Ini salah satu contoh kenapa perfume wanita lagi banyak dari lelaki..Even ade sesetengah wanita boleh ade koleksi perfume mereka..Nak keluar dating bau lain..nak gi keje bau lain..nak gi makan malam bau lain..And yes!!Kebanyakan lelaki boleh tertarik kepada bau perfume wanita dan aku salah sorang daripadanya...

Itu laa antara 5 tip yang dapat aku share ngan korang..Sebenarnya artikel asal dia berbahasa Inggeris tetapi aku kena tukarkan skit keadaanya mengikut kesesuaian masyarakat kita nie..Kang bagi tips suh menari dekat depan dance floor macam tak sesuai plak..hehehe..till then!!!

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. Bro Strider,
    Pada teman laa, item yang last tu tak leh pakai sangat... Lagi pun, ianya tak bersesuai dgn ajaran Islam laa

    ReplyDelete
  2. Rasanya yang #4 tu mmg berkesan.. hihi. orang cakap, cinta pandang pertama.. senyuman manis dan ikhlas tu bole mencairkan hati lelaki.. hoho. betul ke ni? ^_^

    ReplyDelete
  3. janji jangan masam muka..sombong...cukup...ni kalau tak penah nak senyum,pastu sombong,pastu berbau pulak...sapa nak dtg dekat??zzz...

    ReplyDelete
  4. @Izni Hafiz Abdul Rashid

    memang betul tu tapi since readers blog nie terdiri dari pelbagai lapisan agama tak salah rasanya saya letak..sebab tu sy tekankan yang ia berasal dari artikel english dan penggunaan tips ini bergantung kepada keadaan dan situasi..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. @millerJ
    hehe..i guess..tapi memang perempuan punya power of smile sangat tinggi..hehehe

    Regards,
    -Strider

    ReplyDelete
  6. @Mr.Clive
    ut right bro..level of kindness kena ada kalau nak attract mana2 lelaki..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. hahaha..ada tips..ble gna lepas ini..tapi biarla nampak bersahaja..n plng penting be urself :)

    ReplyDelete
  8. hehe... yeke bro ?? tapi boleh diterima pakai juge la bila dah pernah tengok kawan2 sendiri buat mcm tu..

    ReplyDelete