Thursday, March 8, 2012

Apa Jadi Pada Earth Hour Tahun Ni??

Hye Readers,

Pernah dengar pasal Earth Hour tak???Ia satu program tahunan yang mengingatkan kita tentang kepentingan menjaga alam sekitar...Earth hour ini takde date yang fixed..Date untuk earth hour ini jatuh pada hari sabtu terakhir bulan Mac..

Earth Hour's logo

Jadi untuk tahun ini Earth Hour akan jatuh pada 30 March 2011 iaitu hari Sabtu..last year aku tak participate pun..tapi aku still tutup lampu sejam sambil tengok EPL..Kalau aku tutup semua nanti bergelap gak rumah aku..Motif aku time tu??suka-suka jer...hehehe..

Tapi itu tahun lepas punya cerita..seingat aku tahun lepas banyak gak orang participate untuk earth hour..Coporate lagi laa banyak..semua bangunan gelap jer..Tapi untuk tahun ini pulak??itu tak tau lagi bergantung kepada orang yang menyokong..hehehe

Sekarang kita leh register untuk join Earth Hour ini..Rupanya baru aku tau yang banyak lagi benda boleh buat during earth hour ini..aku ingatkan dulu cukup setakat tutup lampu sejam jer...hehe..Tapi kalau korang nak tau lebih lanjut atau nak join participate untuk Earth Hour ini korang Klik Sini

p/s: tengok KL gelap time Earth Hour ini best gak..hehehe

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. bagus la ko lan, support earth hour ni..last year aku pun off lampu 1rumah..onn tv je..bila lagi kan nak kasi bumi ni sejuk..hehe btw, ujan smlm bagus gak sbnanye.. mengurangkan suhu KL yg dh mcm oven ;)

    ReplyDelete
  2. bagus la ko lan, support earth hour ni..last year aku pun off lampu 1rumah..onn tv je..bila lagi kan nak kasi bumi ni sejuk..hehe btw, ujan smlm bagus gak sbnanye.. mengurangkan suhu KL yg dh mcm oven ;)

    ReplyDelete
  3. mula2 kita buat for fun..lps tu kita akan sedar kebaikkannya.

    kalau kat kg, dah lama mak ayah amalkan benda gini..pantang nampak lampu/kipas takde yg guna, terus kena off. bukak lampu pun mana yg betul perlu je.

    ReplyDelete
  4. Tahun ni teringin nak lepak kat KL. Nak shoot time KL bergelap :D

    ReplyDelete