Thursday, March 22, 2012

Berbaloikah Hanya Kerana Tekanan Perasan?

Hye Readers,

 

Berbaloikah membuat ibu bapa serta satu negara risau hanya kerana tekanan perasan??Itu yang yang adik Siti Nur Fatihah Mahadi, 15 lakukan demi mengelak dari tekanan perasaan dan lari ke rumah teman lelakinya...

Aku tak menyalahkan dia 100% kerana pada usia 15 tahun mungkin dia tak cukup bijak untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi..namun aku kecewa kerana orang yang bagi aku sudah dewasa sanggup bersekongkol denganya untuk membuat satu negara risau dengan kehilanganya..

Aku mungkin tak tau situasi yang sebenar tapi aku tak adakah berbaloi membuat satu negara risau hanya masalah mereka??Andai kata betul ade mangsa culik lepas nie mungkin satu malaysia akan berkata "ahh..dia lari ikut BF laa tu".. 

lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng (Lirik bawaku Pergi)

Ini hanya pendapat peribadi aku..Janggan bersubahat dalam kes-kes sebegini...

Regards,
-Strider

8 comments :

  1. nescaya dia ni ada masalah dalam kepala otak dia ...

    ReplyDelete
  2. Setuju tu..
    Akak pun terfikir, apsal la pakwe yg dah dewasa tu pun sama tak matang. yg remaja..mmglah tak matang.

    ReplyDelete
  3. bnyak kes bdak2 remaja perempuan yg hlg kan lan.tgk kat paper,dr tahun 2008,2009,2010.ni dah masuk 2012 da.macamana agaknya mak ayah diorg nk terima hakikat anak diorg smpai skrg xjumpa2.

    rasa mcm citer dlm filem,tp itulah hakikat skrg.dah mcm sindiket pn ada.

    ReplyDelete
  4. hmm..budak2 skrg...berani sokmo...memalukan mak bapak jer...

    ReplyDelete
  5. aku dulu pun penah umo 15,penah gak merasa tension tapi xde laaa terpikir nak buat bende gini...=_=

    ReplyDelete
  6. tak berbaloi sungguh..ikut hati mati..ikut rasa binasa...

    ReplyDelete
  7. kita kan suka sngt bertindak tanpa ikut akal fkiran yang matang..betul tak bro?ehhee

    ReplyDelete
  8. x berbaloi.... plsssss laaa bukan boleh bahagia pun kalo lari camni...
    haihhhhh

    ReplyDelete