Thursday, March 8, 2012

Tak Tahan Ku Redah Jua

Hye Readers,

Semalam aku balik rumah lebih kurang dekat pukul 8 mlm..Cuaca di area Bangsar ini masih elok..Hujan pun renyai-renyai jer...Disebabkan aku balik ke Kampung Baru menaiki LRT maksudnya aku hanya nampak langit hanya separuh jalan..Separuh jalan lagi aku dibawah tanah..

Setiba aku kat Kampung Baru punya la aku terkejut sebab hujan bukan main lebat lagi...Ramai orang yang terkandas kat stesen termasuk aku sekali..Mula-mula aku menyertai mereka yang terdampar dekat stesen tu tapi makin lama kesabaran ku makin tipis...

Akhirnya setelah tak tahan menungu ku redah jua hujan tu..Orang yang ade kat situ pun semua muka kelat jer.Mungkin sebab penat bekerja kot..Jarak dari stesen ngan rumah aku xde laa jauh tapi basah kuyup gak semalam..Sampai kat rumah hujan dah mula slow skit tapi turun pada kadar yang sama..

Hasilnya..setelah beberapa jam hujan membasahi Kuala Lumpur, sebahagian besar dari kota ini ditenggelami air..kat bawah nie aku letak snapshot gambar..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Mujur laa rumah aku tinggi dan tak dinaiki air..Hujan semalam memang terlampau lebat dan lama..Kalau tempat tu memang kawasan banjir kejadian semalam memang tak mampu dielakkan..hehehe...

Picture Credit : Fuh Santai

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. Masuk dlm berita apa dik... tengoklah kalau air pun dah paras peha... kalau kakak memang tak berani nak meredah.

    Banjir kilat tapi teruk betul kan...

    ReplyDelete
  2. wah agak teruk yer banjir...harap wife gua hari nih tak sangkut dalam banjir la..amin...

    ReplyDelete
  3. sekarang pun dok ujan lagi ni..
    sini boleh kata lebat la..
    rasanya dari jan 12-12;30 tadi je tak hujan..mujur la..
    sebab ambik maisara dari sekolah tadi akak tak basah..

    ReplyDelete
  4. nasib baiklaaaa aku xkeluar smlm...hahah

    anyway,ko duduk bangsar ke bro?

    ReplyDelete
  5. u ok ker?
    kang demam lak berhujan..

    ReplyDelete
  6. yelah..kl, bangi & maybe sekitarnya hujan dari smlm magrib..sampai dkt tghari td baru berenti.

    ReplyDelete
  7. itu baru dekat 6 jam hujan. belum lagi 6 hari

    ReplyDelete