Tuesday, March 6, 2012

Mari Beralih Dari Menghisap Rokok

Hye Readers,

New Update : 26 December 2012

Aku update sikit entry nie sebab before this tak banyak maklumat aku dapat pasal Rokok Elektronik nie..Kepada yang rasa nak beralih kepada rokok elektronik nie ade beberapa benda yang korang kena tau sebelum membeli.

1) Kenal pasti  Personal Vaporizer (PV) yang sesuai untuk korang...Normally aku akan suggest beginners set (Gambar) sebelum korang upgrade kepada PV yang lain

2) Perisa atau likuid yang korang bakal hisap nanti terdiri daripada propylene glycol (PG) atau dari tumbuh-tumbuhan glycerin (VG)..Terdapat juga likuid yang DIY (Do It Yourself) tapi aku tak sarankan korang try unless ade suggestion dari orang yang korang percayai.

3) Walaupun vaping ini tidak meninggalkan bau korang tak digalakkan untuk vape di tempat kawasan larangan merokok  seperti dalam wayang, dalam Bas dan kawasan sewaktu denganya melainkan tempat tu private property.


Entry Asal : 23 march 2012

Korang tau tak ape benda nie??Ini adalah set rokok elektronik Ego-T..kalau korang nak tau sekarang nie aku dah beralih arah dari hisap rokok tembakau kepada menghisap benda nie...Sebenarnya dulu aku pun tak berminat nak hisap rokok elektronik nie tapi ntah laa..masa berubah laa katakan...hehehe

Sebenarnya niat aku beralih alah bukan sebab aku nak berenti rokok pun..Mungkin sebab faktor harga rokok yang memang akan sentiasa naik plus rokok elektrik nie takde meninggalkan bau pun..Ade pelbagai perisa dan nampak menarik..hehehehe

Sebenarnya bukan senang bagi perokok tegar macam aku nie nak beralih arah..2-3 hari yang pertama memang menguji nasfu tapi kena kuatkan diri laa..tapi lepas 3 hari isap benda nie nak hisap rokok pun dah jadi tak sedap...

Nanti aku ulas lagi pasal benda nie..Aku pun baru dalam dalam dunia nie..Tapi lepas sebulan tak isap rokok nie rasa best laa plak..Bilik aku pun bau wangi..hehehe :)

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. jat tgk cam pen je lan.hihi.tp bgus,yg penting bleh hlgkan rasa nk merokok btul.hihi

    ReplyDelete
  2. BENDA NI BAGUS BRO,TAPI SAYA ADA UPDATE CITE YANG ROKOK ELEKTRONIK MELETUP DALAM MULUT..bro boleh singgah sini http://hannsays.blogspot.com/2012/03/gempar-menerima-padah-rokok-elektronik.html

    ReplyDelete
  3. ok la tu, dari hisap nikotin kan. :)

    ReplyDelete
  4. aku da try bende ni..rm100 lebey jugak aku beli.tapi xfeel..jadi aku setia dengan rokok aku yang biasa...heheh :P

    ReplyDelete
  5. aku dah try bro..tak boleh blah..dulu aku isap marlboro light tuka rokok besi ni pon tak feel,sekarang aku dah isap suria lagi la tak rasa apa isap bende ni..hahaa..

    ReplyDelete
  6. as salam
    Azlan nak bhenti merokok ya?
    cayok2 teruskan usaha

    ReplyDelete
  7. Oh..rokok elektronik..

    Satu kejayaan besar boleh buang rokok. mesti rasa mcm hidup baru..sbb duit jimat sikit & bebas bau. Lps ni usaha berpisah dgn rokok elektronik ni pulak ya! Tak mudah, tapi tak mustahil.

    ReplyDelete
  8. Oh!!! rokok elektronik...aku nak cuba lerr

    ReplyDelete