Wednesday, March 7, 2012

Punca Electronic Cigarrate Meletup Ketika Hisap

Hye Readers,

Semalam aku ade buat entry pasal E-Cigarrate nie bagi menggantikan tabiat merokok aku (Klik Sini)..Sebenarnya aku pernah dengar cerita pasal e-cigarrate yang meletup ketika dihisap..in fact korang leh baca berita dia kat blog Han (Klik Sini)

Menerima Padah, Rokok Elektronik Meletup
Pinjam Gambar Kat Blog Hans
Aku bukan laa vapers(panggilan untuk pengguna E-cigarrate) yang berpengalaman..tapi lepas dengar berita macam nie takut jugak..lebih-lebih lagi sebab aku yang pakai...tapi aku pernah terbaca komen satu artikel mana ntah aku pun dah lupa tentang sebab benda nie berlaku..

Antranya tak salah aku orang tu tak menggunakan standard e-cigarrate...kira mamat nie dah modify (DIY) bateri dia untuk mendapat voltage yang tinggi...Sebenarnya ade beteri yang memang dah didatangkan dengan spek untuk tukar2 voltage..kalau tak silap aku dorang panggil VV (VirableVoltage) tapi harga mahal skit laa..

Bagi aku accident happens..Kalau hisap rokok analog pun bleh mendatangkan kemalangan jiwa kalau puntung tu tak dipadamkan dan dibuang merata-rata..Memang takde jaminan untuk selamat 100% tapi kalau kita tau ape yang kita buat insyallah benda nie selamat...

Actually kat Malaysia nie ade banyak vapers yang lebih berpengalaman kalau korang nak tau apa-apa info..Antara tempat korang leh cari maklumat pasal Vaping dan Vapers adalah di  forum Gengsi Vapers Malaya (Klik Sini)

Okay tu je dulu..membebel panjang2 nanti korang malas baca..nanti aku buat entry pasal Vaping vs Smoking dan ape rumusan setelah aku mengkaji skit2..hehehe.. :)

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. isap benda tu tak ke ketagih benda tu pulak..??

    ReplyDelete
  2. oh bru tahu org pnggil 'vapers'..hehe

    ReplyDelete
  3. pehhh ada voltage upernya... x tau pun.. ingat cam rokok gak.. hahahahhaha

    ReplyDelete
  4. memang aku tak layan la E-Cig kalau da memang gini..setia ngan aku punya Camel...hoho

    ReplyDelete
  5. benda kalau nk jd,xleh nk elak jgak kan,yg penting berhati2 gna bnda2 yg baru cm2.

    ReplyDelete
  6. nasib baik tak digelar vampires....hehe

    ReplyDelete
  7. Macam orang asma sedut ubat asma je la hisap vape ni..

    ReplyDelete
  8. Macam orang asma sedut ubat asma je la hisap vape ni..

    ReplyDelete
  9. Macam orang asma sedut ubat asma je la hisap vape ni..

    ReplyDelete
  10. ngeri jgk dgr... tp kes nie brlaku sbb modified kn... original xde nye nk mletup...

    ReplyDelete