Saturday, March 31, 2012

Salah Rakyat Malaysia Kerana Tiada Minda Yang Kreatif

Hye Readers,


1st time aku dapat comment yang panjang lebar walapun ia berbentuk copy and paste..Ia lebih kepada statement dari Qarma Music iaitu company yang menghasilkan lagu bawaku pergi..Ini susulan entry aku bertajuk Desakan Haramkan Bawaku Pergi

Sebelum ada yang salah faham pasal entry tu biar aku tekankan 2 pekara isi dalam entry tu..

1) Isu penubuhan panel - saya tak rasa ia satu isu sampai perlukan satu panel..Saya rasa isu nie tak cukup besar sampai nak tubuhkan satu panel..

2) Just minta pencipta lagu terangkankan maksud lagu - Ini yang saya mahukan..Song writter tampil dan menjelaskan isu nie..apakah maksud sebenar lagu tu...

At the end ia hanyalah pendapat peribadi..Penubuhan sesebuah panel haruslah kena dengan isunya..Kalau setakat satu lagu benda tu masih boleh dibawa berbincang antara pihak terlibat..Dalam entry aku sebelum nie juga ada menyatakan adakah ini semua satu kebetulan???

Kalau Malique nak menyalahkan Kerajaan Malaysia kerana mengambil tindakan tanpa membiarkan dia menjelaskan keadaan itu terpulang kepadanya..Itu adalah haknya sebagai rakyat Malaysia...Aku sendiri memuji melodinya yang sedap tapi maafkan kalau aku tak mempunyai minda kreatif seperti penciptanya..

Semua ini hanya salah faham dari seorang pencipta dan pendengar..Jika ade communication yang bagus saya rasa benda nie tak akan jadi issue..hehehehe :)

p/s: Aku tak sangka sebegitu pantas kerajaan mengambil tindakan..
      Nak tau ape majoriti rakyat Malaysia tafsirkan?? Klik Sini

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. dah jadi isu hot dah pasal lagu ni..

    ReplyDelete
  2. dah jadi isu hot dah pasal lagu ni..

    ReplyDelete
  3. dah jadi isu hot dah pasal lagu ni..

    ReplyDelete
  4. tau isu ni, tapi tak follow sangat.. huhu.. kena follow ni,. urm..

    ReplyDelete
  5. aku rasa bukan pasal bende ni aje...rakyat malaysia memang rakyat yang paling critical of their own talents dan apa-apa aja la..

    ReplyDelete
  6. lagunya pun akak tak tau..
    tapi taula sikit isu ni.

    ReplyDelete
  7. cik rase lagu ni die cipta brdsrkan ape yg trjadi skrg..x jd mslh kot. bg cik la..hehe

    ReplyDelete