Thursday, March 15, 2012

Cermin Kereta Gelap Untuk Artis..

Hye Readers,

Tadi aku terbaca something yang membuat aku tersenyum sinis jap...Ia berkenaan hasrat Timbalan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) Zed Zaidi yang mencadangkan agar kerajaan meluluskan penggunaan cermin gelap (tinted) pada kereta selebriti..

Payah nak beza Kereta Artis atau Ketua Hakim Negara?
Serious aku tak tau dari mana dia dapat idea tu tapi on my personal opinion aku tak rasa ia praktikal...Kalau nak compare artis kita dan hollywood memang banyak beza..Peminat di Malaysia juga jauh berbeza kalau dibandingkan dengan peminat di Hollywood

Setakat nie penggunaan cermin gelap pada kereta dibenarkan kepada high profile person seperti pengamal undang-undang dan hakim di mahkamah..Kalau artis nak keistimewaan tu maksudnya makin senang laa orang nak pakai cermin gelap..

Jadi aku rasa ape yang cuba diperjuangkan itu macam sia-sia jer walaupun ia nampak seperti membela nasib artis..Let say benda nie jadi dan  aku buat satu album yang tak meletup pun, adakah aku tergolong dari golongan artis??hmm...

Regards,
-Strtider-

3 comments :

  1. tersenyum sinis berganda bc entri ni.. erk.. istimewa sgt ke artis smpai request mcm ni??

    ReplyDelete
  2. oh..tak perlu pun. sbb kat malaysia takde la sampai org kejar2 artis kalau nampak.

    akak bila jumpa artis pun, buat biasa je. org lain pun sama..

    ReplyDelete
  3. kalau jadi artis kayu atau jadi pak pacak dalam filem pun boleh pakai tinted gelap ker...atau yang perasan macam artis pun berganda ramainya.

    ReplyDelete