Wednesday, October 9, 2013

#1174 - Susulan Pelajar Dirogol Bangla

Hye Readers,

Petang tadi aku ade baca beberapa tweet mengenai sebuah kes rogol yang dikatakan berlaku di sebuah stesen LRT. Lagi parah apabila mangsa dikatakan meninggal dunia selepas kejadian. Aku cuba mencari official statement dari main steam media tapi tak jumpa pulak.

So selepas aku habis tengok wayang pada sebelah malam cerita pasal kes rogol tu masih berlegar legar di media social sehingga polis mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa tiada sebarang kes dilaporkan. Seorang wartawan juga telah cuba menghubungi pihak polis (gambar) untuk bertanyakan tentang kes ini dan sekali lagi pihak polis telah menafikan ade menerima sebarang laporan.


Jadi aku rasa kes rogol tu tidak berlaku kerana jika ia berlaku dan sampai menyebabkan kematian, tak kan pihak polis tak menerima sebarang laporan dari pihak keluarga mereka kan??

So kepada yang tak berapa nak clear tu aku harap posting nie dapat menerangkan serba sedikit apa yang berlaku. Jika masih ade yang percaya anda disarankan membuat laporan polis terhadap perkara yang anda tahu.

P/s: kepada mereka yang comment my last entry nanti aku balas kungjungan yer..entry ini pun aku update melalui phone jer.

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. Siapa punya kerja la buat cerita macam ni. Dah takda cerita lain nak dibuat ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah...tapi aku start baca tweet tu dari seorang student rasanya..tapi siapa yang start tu aku tatau..

      Delete
  2. Berita sensasi je kor... Kalau kat area stesen LRT, tempat tu agak ramai orang. So bagi teman, kemungkinan untuk berlaku jenayah rogol tu agak tipis. Tambahan pula lokasi tersebut keselamatannya agak terjamin dan dilengkapi dengan CCTV.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..kekadang orang cepat percaya bila dengar sesuatu...

      Delete
  3. beautiful nara pun ada share pasal menda tu..xlama lepas tu dia mtk maaf sb menda xberlaku pun sebenarnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak sempat baca posting beautiful nara tu tapi ade baca kat fb dia mohon maaf pasal entry tu...

      Delete
  4. Replies
    1. lain kali sign up twitter..macam2 berita leh tau..hehehe

      Delete
  5. Replies
    1. as far as i know cerita nie palse sebab tiada laporan polis dibuat..hehe

      Delete