Thursday, October 31, 2013

#1213 - Pak Guard Merompak Lagi

Hye Readers,

Pak guard rompak lagi ( dibaca seperti tora datang lagi). Kejadian kali ini berlaku di sebuah kedai emas yang terletak dalam sebuah pusat membeli belah Festival City. Mujur dalam kejadian kali ini tiada kemalangan jiwa dilaporkan.



Mengikut laporan yang aku baca kat Harian Metro pengawal keselamatan bersenjatakan pistol itu melarikan sedulang barang kemas yang dianggarkan bernilai RM100.000 dan melalui berita di radio pula, pengawal keselamatan yang berasal dari sabah itu dikatakan menggunakan kad pengenalan palsu.

Laporan juga menyebut, lelaki berusia 30-an dan berpakaian seragam pengawal keselamatan itu mengarahkan seorang staf untuk keluarkan sebuah dulang barang kemas dan melarikan diri ke arah aras bawah tanah dipercayai untuk mengambil motosikalnya. 

Nampaknya kes ini hampir serupa dengan kes rompakkan bank baru baru ini. Dalam rompakkan tersebut, seorang pegawai bank telah maut ditempak oleh pengawal keselamatan bank tersebut. Semoga penjenayah tersebut dapat diberkas dengan segera.

Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. 100k je?
    nk rompak, rompak la juta2 .
    baru puas hati nnti kne tgkap pak guard.
    ehehehe =.=

    ReplyDelete
  2. mesti ada kedai ada polis baru orang takut

    ReplyDelete
  3. Dah jadi macam trend pak guard merompak sekarang.

    ReplyDelete
  4. HYE... NICE BLOG... FOLLOW DAYAT BALIK TAU UNTUK SUPPORT ME... DAYAT STILL NEW WITH THIS STUFT...TQ

    ReplyDelete
  5. mrk ni dah terasa nak tertangkap dgn identiti palsu . tu sbb trus je on projek . maka semua syarikat yg guna guard kena cek balik ic mrk nih ...

    ReplyDelete
  6. Jenayah semakin menjadi2 sekarang ni.. Nak keluar rumah pun rasa dah tak selamat.. Duk umah pun belum tentu selamat.. Huhu.. Salam berkunjung balas & follow sini juga.. =)
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  7. Am sitting n wondering if they have formed this kind of alliance throughout this peaceful country... nauzubillah... sad sad reality and what more when it says these criminals come from sabah? :((

    ReplyDelete
  8. tajuk pak guard mmg hot bulan oktober ni
    org yg diamanahkan menjaga barangan, harapkan pagar pagar mkn padi

    ReplyDelete
  9. mereka orang luar dan yang tak berpengalaman macam ni buat onar...habis ramai pak guard yang benar2 jujur ni dipandang serong...

    ReplyDelete
  10. Memang trend jaga merompak kot sekarang ni. Yang peliknya, guna IC palsu jugak tu. Nampak sangat negara kita sekarang ni dalam keadaan caca marba.

    ReplyDelete
  11. kena pantau balik sykt2 yg membekalkan pengawai keselamatan ni.. bahaya kalau syrkt tu ambik pekerja tanpa buat background check yg rapi..

    ReplyDelete
  12. Semoga kita semua sentiasa dilindungi dari terjebak dlm kejadian2 yg spt itu.. aamiin.

    ReplyDelete