Wednesday, October 23, 2013

#1193 - Kad Diskaun Yang Menipu

Hye Reader,


Ini merupakan screenshot dari FB aku sendiri. Petang tadi aku ade menerima panggilan seperti status aku di atas dan ingin mengorek maklumat mengenai butir-butir kad mastercard/visa. Bila aku berat hati nak beri maklumat tersebut wanita tersebut terus meletakkan telefon.

Ini bukan pertama kali berlaku dan cerita yang sama pernah diceritakan oleh Ben Asahari dalam entrynya yang lepas. Bagaimana orang begini dapat no telefon kita? Kebiasaanya no telefon kita akan diambil melalui pendaftaran yang kita lakukan sama ada bonus link, credit card, program-program yang kita sertai dan lain-lain.

Oleh itu berhati-hati lah ketika anda diminta untuk memberi maklumat peribadi. Jangan mudah percaya pendaftaran melalui phone.

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. Kekadang saya yg terus letak phone. hewhewhew

    ReplyDelete
  2. hish..mmg bahaya
    aah kan diorg ni byk taktik nak menipu
    yumida isi tabung Nuffnang sini - sunsilk - selamat menabung :)

    ReplyDelete
  3. T kasih diatas peringatan Strider.. mmg kena berhati2 ttg hal2 mcm ni..

    ReplyDelete
  4. dah pernah kena macam ni..
    biar tak layan panggilan diorang pun, diorang gigih jugak nak call banyak kali..
    last2 jawab jugak tapi bagi maklumat salah la kat diorang..
    amik kaw.. nak tipu orang sangat kan?hehehe..

    ReplyDelete
  5. saya pernah dapat panggilan drp agen insurance cimb bank . saya tanya drp mana dpt no phone , jwbnya drp pendaftaran broadband ...

    ReplyDelete
  6. akak pun pernah kena.. boleh baca entri akak--->>> Kisah Penipuan Kad Kredit

    ReplyDelete