Tuesday, June 21, 2011

Aku Menyokong Pendirian Matta


Aku meyokong penuh pendirian Persatuan Ejen-ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (Matta) yang mengulangi penentangannya terhadap perkongisan bilik antara pemandu pelancongan wanita dengan pemandu bas lelaki.

Aku still tak tahu ape berita yang sebenarnya tetapi bagi aku eloklah jika jika perkongsian bilik ini tak berlaku. Kenyataan Persatuan Pemandu Pelancongan Wanita Malaysia (MWTGA) yang mendakwa perkara berkongsi bilik itu sudah menjadi kebiasaan dalam industri berkenaan bagi aku tak boleh diterima pakai..

Cuba laa bayangkan kalau kita dapat tahu yang isteri/suami kita tinggal satu bilik walaupun atas urusan pekerjaan apakah perasaan kita??Bagi yang beragama islam ini sudah tentu bertentangan dengan hukum agama dan bagi bukan islam aku tau yang wanita juga ingin hak dan privacy mereka dilindungi..hehe

Itu je dulu setakat ini dari aku..till my next entry..
Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. suko2 hati jo nak duduk sebilik yer...

    ReplyDelete
  2. gile. kompem aku taknak punye.

    ReplyDelete
  3. ...TERPAKSA RELA...OLEH PERMINTAAN AJEN-AJEN PELANCONGAN YANG ADJUST BEGITU...BILIK UNTUK PEMANDU PELANCONG DAN PEMANDU BAS DIURUSKAN OLEH AJEN @ KETUA ROMBONGAN...KALAU PEMANDU PELANCONG ENGGAN ..AJEN SURUH TEMPAH DAN BAYAR BILIK SENDIRI...KONKLUSI NYER SIAPA YANG MULA-MULA BUAT SALAH TAK IKUT ACT & RULE...MATTA MEMANG MENENTANG...TAPI AJEN-AJEN DIBAWAH NAUNGAN MATTA...IKUT TAK ?

    YANG TIDUR...JANGAN DIKEJUTKAN...
    YANG NGANTUK...USAH DISORONGKAN BANTAL...

    ReplyDelete
  4. Anon: yup..thanks 4 da opinion anda..at least umake another point yang banyak orang tak tau..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete