Saturday, June 11, 2011

Pekida VS Kongsi & KL Gengster

Hye Readers,

Ape khabar semua..Happy Weekend untuk yang sedang bercuti...hehe..Hari ini aku lambat sikit on9 sebab aku terlambat bangun..haha..ini semua sebab aktiviti sihat aku bermain futsal semalam..hehehe

Aku ade terbaca tadi yang Pertubuhan Dakwah Islamiah Malaysia(PEKIDA) nak saman penerbit filem KL Gengster dan Kongsi atas dasar membocorkan mendedahkan beberapa perkara sulit yang digunakan di dalam pertubuhan mereka. Sebelum aku bagi pandangan aku meh kit baca sikit quote dalam paper..

Kami melihat filem Kongsi dan yang terbaru ini KL Gangster telah melampaui batas apabila menggunakan kata laluan dan kod rahsia Pekida. Mereka juga telah membuka banyak rahsia Pekida dengan menerbitkan filem bercorak gengster yang sebenarnya hanya memalu dan menjatuhkan martabat bangsa Melayu sendiri (Beautiful Nara)

Majlis sidang media tersebut diadakan berikutan isu penggunaan dialog dan pekara-pekara lain dalam filem tersebut telah menyentuh perjuangan Pekida.(Mstar)

Aku belum tengok lagi filem KL gangster tapi kalau citer kongsi tu aku memang da tengok dan bagi aku filem kongsi tu takde motif pun..cerita pun tergantung..kira keluar wayang bengang gak laa..hehehe

Yang aku tau dua-dua filem tu adalah tentang kongsi gelap dan gangsterism..adakah kenyataan pekida nie menunjukan yang mereka terdiri dari golongan ini??

Aku harap mereka dapat menyelesaikan isu nie secara baik..tak payah laa sampai nak masuk parlimen(kenyataan yang aku baca kat Mstar) sebab kat parlimen banyak lagi isu-isu tentang kesusahan rakyat dorang nak pikir..

Secara jujur bagi aku benda ni takde isu panas sangat..sebagai penerbit mereka sering mencari idea baru untuk menerbitkan filem..kalo nak buat filem cinta ngan lawak jer sampai bile industry filem kita nak maju??Pekida pulak sebagai badan NGO nak jaga imej dan juga perjuangan mereka..

Cukup laa setakat nie dulu citer pasal benda nie..aku ingat nak pegi tengok KL gangster..da laa ade member aku tengok sorang-sorang tak ajak aku..haha..sape nak teman aku gi tengok wayang jom!!!!till my next entry…hahaha..

Regards,
-Strider-




6 comments :

  1. citer kongsi akak tgk kat astro pes ajo..best gak sb ada kelakarkan..hak2 lain dlm tu spt skrip ke hape..akak tak amik port sgt..hehe

    ReplyDelete
  2. kak sarah: yee laa tu..citer kongsi tu kalakar tp ending tergantung skit..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. best ke,,??

    siap konterbesi bagai.

    mesti tengok ni..

    ReplyDelete
  4. eeqa: hehe...tu la jom gi tengok..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. pekida...
    imej nya dah lama orang pandang buruk..
    tak payah la depa nak
    tunjuk sangt depa tu bermaruah..
    sedangkan ahli2 nya
    kaki mabuk,kaki pukul...
    macam samseng..

    ReplyDelete
  6. betul tu kak..hehe..pekida nak kena buat bnyak tranformasi kalo nak orang pandang dia elok blk..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete