Friday, June 24, 2011

Jangan Ini Jangan Itu.

Hye Readers,

Zaman moden sekarang ini meyampaikan berita sungguh senang..jika 15 tahun dulu orang sampai berita menggunakkan mulut..tapi sekarang aku tengok banyak medium yang boleh digunakan oleh kita seperti email, FB, twtter dan blog juga tidak ketinggalan..hehe

Pernah tak korang dapat berita dari email/FB/twitter/ atau blog yang kata “Jangan makan kat situ..masakan tak halal”, “jangan tidur kat resort tu sebab ade hantu”, jangan beli benda tu sebab dia cepat rosak” dan beberapa lagi tajuk yang macam tu laa..

Pada pendapat korang leh caya tak berita camtu??aku secara jujurnya akan take note sahaja pada berita tu tapi pada masa yang sama tetap berhati-hati..bukan tak percaya bulat2 tapi tujuan asal penulis berita(bukan penyampai) kita tak tahu..

Aku pun kadang-kadang smpaikan gak berita-berita camtu tapi dengan jujurnya aku akan kata yang berita tu bukan 100% betul melainkan kalau aku alami sendiri..korang plak cammana??percaya tak ngan berita-berita tu??hehe

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. lg2 kalau berita 2 dtg dr pesaing.hihi

    ReplyDelete
  2. aku xkan percaya 100% dulu...selidik dulu then baru decide nak percaya ke x..:)

    ReplyDelete
  3. Crow susah nak percaya mana2 berita. Kecuali berita yg blh di fikir munasabah secara logik. Mungkin blh berwaspada. Tapi kalau takat topik berita hangat tapi cerita mcm tak logik je. So abaikan. koh3..

    Tapi kalau berita pasal lisa surihani kawen. Crow tak percaya! tidak!! kah3..

    (^_____^)

    ReplyDelete
  4. baca boleh..percaya jgn..
    baik kita siasat dulu..atau cari bukti..tanya kwn2..

    ReplyDelete
  5. selalu gak dpt berita2 dri emel. Macam tempat tue xhalal, xbersih.

    xtawu nak percaya o tak. but still berhati2. ^^

    ReplyDelete
  6. Jat: haha..btul2..itu laa yang lan pikir..hehehe

    Mifz: btul..kalau aku rajin usually aku selidik dulu..hehehe

    Crow: tapi klu lisa nak kata kawin ngan aku percaya ek..hahaha

    Kak Sarah: baca memang saya baca kak..nak percaya tu susah laa unless sumber yang boleh dipercayai..hehehe

    ain: yup..itu langkah terbaik..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete