Sunday, June 26, 2011

Rahsia

Rahsia

Hye Readers,

Korang ade rahsia tak??simpan sesapa punya rahsia..mesti ade kan??hehe…Hari ini aku nak cerita pasal rahsia..Topik ini adalah hasil dari melepak dengan kawan di kedai mamak smalam..Ia bermula daripada cerita PEKIDA yang nak saman KL Gengster dan & Kongsi pasal bocorkan rahsia mereka..tapi aku tak nak cerita pasal tu laa..aku nak cerita rahsia dari segi umum..hehe

Kalau kita dapat tau orang tu pecahkan rahsia kita ape perlu kita buat??Bersemuka dengan orang itu atau membiarkan sahaja tanpa menafikan atau meng’iyakan..kebanyakan orang akan menafikan benda itu sebelum dapat input dari  orang lain..

Cara yang betul ialah kita membiarkan jer..Cuba kita ambil contoh dari salah satu pertubuhan rahsia yang terbesar di dunia iaitu Iluminati. Banyak rahsia yang tersingkap di sebalik persatuan ini tetapi kalau korang tengok illuminati tak pernah buat ape-ape statement secara umum..

Zaman sekarang terlampau banyak cerita pasal Illuminati nie, ade macam-macam sumber yang kita boleh dapat pasal Illuminati ni seperti filem,Dokumentari, Buku dan juga artikel dari internet tetapi tak pernah satu pun statement official keluar dari persatuan ini..

Itu yang membuatkan orang tertanya-tanya pasal Illuminati ini..walaupun banyak tanda-tanda rahsia mereka terbongkar tetapi mereka masih mendiamkan diri..Kita kena ingat persatuan yang ditubuhkan sejak 1790(klu tak silap aku) ini adalah hasil dari gabungan golongan elit dan celik pandai..mungkin itu yang menyebabkan Persatuan dorang ini licik..

Okay laa..itu antara pandangan aku tentang rahsia..Bile bercakap tentang rahsia ini ia sangat subjektif dan bergantung pada orang..hehe..kita tak boleh marah sangat kalau rahsia terbongkar sebab mulut orang sentiasa bercakap kan…till my next entry

Note: still mendiamkan diri walaupun rahsia aku sebagai Hero Remaja 2015 da terbongkar..sape laa yang pecahkan lubang nie..isk..isk..

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. selalunya jat bermnt nk tahu rahsia2 ni.tp psal kntroversi skrg ni,xde mnat pn nk tahu.rasany xde sape pn nk tahu rahsia diorg.diam2 sudah kot.

    ReplyDelete
  2. hehe..akak ada byk rehsia kwn2..

    dah dorang memilih kita kan
    jadi kita wajib simpan rehsia..kene amanah..

    rehsia kita ngan kwn kita yg terbaek pun ade..hehee

    setakat ni xde rehsia kita terbocor atau kita bocor rehsia org..

    ReplyDelete
  3. lepas ni kalau ada orang bocorkan rahsia saya.. nak senyap je la..

    setuju dgn cadangan tu
    sebab penah juga rahsia saya terbocor oleh kawan rapat saya.. tp saya buat tak tau jer..

    then, memang rahsia tu akan senyap mcm tu jer..

    ReplyDelete
  4. Jat: hehe..btul tu..tapi kadang2 rahsia nie kita tak cari..tetiba datang..hehehe

    Kak Sarah: good 4 u..hehehe..rahsia ni kadang2 jadi susah nak simpan bile ade yang kaki nak korek..hehehe

    Ikhram: btul tu..aku penah buat skill camtu n rahsia tu ilang sendiri..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. tetiba teringat sumthing yang dirahsiakan dari suami.. langgar keta orang sampai orang claim RM 800!!!

    dah 3 tahun berlalu...hihii...rahsia masih rahsia :)

    ReplyDelete
  6. akak setuju sgt.. klu takut rahsia kita pecah, lebih baik kita simpan sendiri.. tp klu kita sudah bercerita dgn org, makanya kita kena bersedia andai rahsia itu pecah juga nnt.. diam itu adalah yg sebaiknya kan.. klu kita bising2 baik2 org tak tahu terus jd tahu..

    ReplyDelete
  7. Ibu: tetiba dia terbaca komen nie..kantoi!!hahaha

    Kak Hanis: hehe..btul2...hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete