Tuesday, June 7, 2011

Tutorial - Cara Untuk Menghalang Masej FB Memenuhi Inbox Email Anda

Hye Readers,

Hari ini aku rasa nak tulis tentang tutorial plak..hehe..(cam power je nk buat tutorial)..hehehe..tapi kali ini tutorial aku lain pulak..Ini bukan tutorial untuk buat blog..tapi tutorial untuk pengguna FB yang selalu ade masalah inbox email penuh dengan massage dari FB…

Sebenarnya kakak aku yang suruh ajar nie..since aku tak dapat nak datang rumah dia aku buatkan laa tutorial nie sambil share dengan orang lain yang ade masalah yang sama..ok..step dia senang jer..

1st
Pergi dekat account dan pilih account setting..Rujuk Gambar 1

Gambar 1 
2nd
Pilih tab untuk notification(Rujuk Gambar 2)

Gambar 2

3rd
Un tick semua item kat situ..kerana setiap tick item FB akan hanta notification dekat email kita(rujuk Gambar 3)

Gambar 3


Senangkan??3 step  jer untuk menghilangkan masalah inbox penuh dengan massage dari Facebook..selamat mencuba!!hehe..till my next writing

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. sbb msg fb nih jerk tpakse wat email br.. mencikkk hee.. penoh kot.. maleh nak delete dhh grrr

    ReplyDelete
  2. akak dulu email sampai 8 ribu..
    awal2 pakai fb dulu tak reti lagi..
    jenuh la dok padam..
    hahahhha

    ReplyDelete
  3. thanks yer.. berguna betul tutorial ni.. mmg email akak penuh dgn mesej dari FB tu.. muak nak men delete..

    ReplyDelete
  4. skrg semua noti kat still da buang.noti kat home kat page2 group plak yg bnyak msuk mail.kena pergi setting dekat page group plak.

    ReplyDelete