Tuesday, June 14, 2011

Etika Ketika Tengok Wayang

Hye Readers,


Salah satu aktiviti aku minggu lepas ialah pergi tengok wayang..smpai ada satu hari 2 kali aku pergi tengok wayang..tapi bukan marathon laa sebab ade gap between tu..Tapi kedua-dua movie aku tengok jadi tak berapa nak enjoy sebab aku duduk dalam golongan orang yang takde sivik..


Okay hari ni aku nak share pendapat aku tentang benda yang jangan buat dalam wayang,,benda nie memang tak official tapi sebab kita ni hidup kena laa ade sivik skit kan??kalo nak hidup tanpa sivic pergi hidup dalam hutan…hahaha


       Jaga kaki anda
Angkat kaki dekat seat depan nie banyak gak orang buat..aku pun kadang2 buat tapi kalo Wayang tu takde orang xpe laa..Walaupun seat sebelah aku kosong jangan laa tak payah laa telak kaki kat seat tu..letak jerk at bawah sebab kadang2 hidung dia memang tersumbat..tapi hidung aku tak..so kaki yang busuk tu boleh menganggu aku nak tengok wayang gak laa..

Datang  Kumpulan
Kalau nak datang tengok wayang sambil bawak satu team bola tak jadi masalah..aku pun penah tengok wayang sampai berbelas orang tapi kalau kalau da tau ramai jangan beli seat satu baris..susah nak komunikasi..Kita panggil “tengok movie” sebab bile movie start kita kena tengok..simpan laa citer yang happening tu untuk lepas movie ek..

Beromen
Ini lagi satu susah aku nak cakap..nak cerita dosa pahala nanti bukan dorang nak dengar pun tapi kalo tak tahan sangat pergi beli cd pirate, check in pastu buat laa pe korang nak buat..walaupun bole jer kalau aku nak buat tak port ngan korang tapi as manusia biasa bile ade aksi camtu depan mata  terganggu gak laa focus aku nak tengok wayang..nak aksi pun cover-cover laa..kalo setakat meraba tu orang tak perasan lagi tapi kalo da lebih2 gelap-gelap wayang pun orang nampak gak..

So itu laa anta etika-etika ketika dalam panggung wayang nie..benda nie pendapat aku jer..takda kenyataan rasmi pun..kalau macam kes silent HP tu kira da official laa sebab sebelum movie start memang ade reminder keluar..benda yang aku merapu nie takde reminder tapi still aku rasa tak patut buat..hehehe..till my next enty, enjoy your movie!!!


Regards,
-Strider-
Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment