Tuesday, June 28, 2011

Dialog P.Ramlee

Hye,

Korang semua suka tengok cerita P Ramlee tak??Aku sangat suka tengok cerita P Ramlee..kalau tengok banyak-banyak kali pun tak bosan..paling aku suka dia punya dialog..sungguh spontan dan senang nak ingat walaupun kadang-kadang nampak cam kasar..hehe

Dulu time sekolah aku dengan kawan-kawan aku suka memain dengan dialog P Ramlee..sampai sekarang pun ade gak cuma da kurang..hehehe..ade sampai at one time kitaorang takut nak bagi ayat tak lengkap contohnya:

          Member   : Benda tu kat sana!!
          Aku          :  Sana laut laa bodoh!!!(dialog Pendekar Bujang lapok)

Atau

          Aku: oi..oi..sini laa kejap..
          Member: Nama saja orang melayu..panggil orang pun oi..oi..oi..(dialog seniman      bujang lapok)

Sampai skunk kekadang terbawak-bawak perangai tu..hahaha..baru-baru ini ade seorang staff tanya:

Staff :  “kenal tak dengan En Jamil” (seorang manager)

dengan selamba aku jawab

Aku:  “ohhh..saya kenal Jamil tu dia memang baik orangnya(dialog madu tiga)”haha..

Nasib baik staff tu pun kaki tengok cerita P Ramlee..dapat laa dia tangkap ape yang aku nak buat..hehehe Korang pulak cammana??ade dialog-dialog P Ramlee yang korang suka Dengar??hehe…Share laa ngan aku..hehehe..

Till my next entry..

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. heheh..
    dalam filem madu tiga banyak la ayat2 lawak..kan..
    tapi kalau filem lain
    "jangan marah ye..nanti kena jual.."
    filem 3 abdul..heheh

    ReplyDelete
  2. hahaha.betul!

    adik ngsu jat lahir 1994,balik je sekolah masa dia sek rendah.mesti dia akan bukak cd p ramlee smbl mkn nasi.haha

    ReplyDelete
  3. mestilah cerita dari Ibu mertua ku

    'Ampunkan mak kassim !!"

    kalau tak pun
    masam masam manis

    cikgu suka main bola
    hari2 cikgu main bola..

    beliau memang legenda kan?

    ReplyDelete
  4. ha..ha.. tergelak akak membacanya.. sgt best kan dialog2 tu.. klu akak yg selalu guna yang satu utk kau, satu utk aku.. he..he..

    ReplyDelete
  5. Kak Diana: a`a..madu 3 antara citer2 lawak P Ramlee yang best..bile da besar nie baru tau yang lawak dia tu bukan lawak kosong..hehe

    Jat: hehe...bestkan tgk citer dia..tengok bnayak kali pun tak bosan..hehe

    Ikhram: yang bab ampunkan mak kassim tu selalu gak aku guna time nak mintak maap ngan abg2 n kakak2 aku..bile melawak kurang skit nafsu dorang nak mawah..hahaha.n yup..dia mmg lagenda yang setakat nie takde pengganti..

    Hanis: Kak..haha..dialog Nujum Pak Belalang..haha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. suka dialog P.Ramlee tue sbb salu tgk kat astro prima..
    malangnya xde yg melekat dlm kepala hotak si echa ni..
    miahahaha..
    teruk2..

    ReplyDelete
  7. echa: xpe2..nanti lan lekatkan..wakakaka..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete