Thursday, June 16, 2011

Portal Rasmi Malaysia Kena Hack???

Portal Malaysia kena hack ker??sampai sekarang aku still tak boleh access website tu..ini menimbulkan tanda tanya sama ada ia telah di hack atau pengendali portal tu shut down website tu untuk sementara waktu…

Tapi pada masa aku tengok ade beberapa lagi website milik kerajaan telah diceroboh…Mereka berbendapat tindakan kerajaan menyekat laman web seperti The Pirate Bay dan WikiLeaks tidak boleh dimaafkan...ia sama seperti menafikan hak asasi manusia

Ni sccren capture yang aku dapat dari email tentang website yang effected by the attack



Tu je laa buat masa nie..sempat tulis entry sikit pagi nie sebab aku halfday..nak kena uruskan masalah smalam (klik sini)..By the way aku ade dengar rumors yang local website yang offer download service macam jiwang.net pun ade terima ancaman nak kena hack gak..but so far takde apa2 lagi..so till my next entry

Regards,
-Strider-

2 comments :

  1. kat opis hari2 cerita ni.. email ni yg masuk..

    ReplyDelete
  2. kak sofya: hehe..sama laa kita kak..siap bagi precoution cammana nak elak lagi..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete