Monday, June 20, 2011

Mama we’re going to hell

Hye Readers,

Itu adalah sebahagian dari lirik lagu My Chemical Romance( MCR ) yang bertajuk Mama..Aku tak tahu laa ini lagu baru kea tau lama sebab aku bukan minat sangat dengan MCR nie..just dengar-dengar camtu jer..It’s start dari note kakak aku kat FB yang aku terbaca smalam..
tonight my husband corrected my youngest son... yang baru je nak enjoy dengar lagu 'mama' by my chemical rommance... (antara lyric lagu tu ..."mama.. we are going to hell"... ) so. my hsband ckp kat anak dia... "tak semua lagu sesuai utk didengar sayang..." kadang2 yg cipta lagu tu tengah mabuk atau khayal dadah, so dia pun merapu rapu tulis lyric lagu.... kadang2 diarang ni suruh kita buat yg jahat...kita pun melolong lolong ikut diarang punya kepala...lama2 nanti boleh ingat benda tu ok.... so, kalau nak nyanyi lagu lain kali..kena pilih yang elok2 aje..the bad ones.. dont sing at all... my son said..ok pa!

Itu laa notes yang kakak aku post kat FB dia..Ini membuatkan aku nak remind semua yang membaca bahawa kadang-kadang kita kena control gak music yang anak2,adik, kita dengar..especially yang masih muda..macam kes anak buah aku nie dia baru darjah 2..dia tak boleh memproses maklumat dengan tepat..

Aku takde laa terkejut sangat sebab bagi aku MCR nie memang ade pengaruh gothic skit and sebenarnya tak sesuai untuk kanak-kanak dengar..kalau yang dewasa tu tak payah aku nak ingatkan lagi..pandai2 laa pikir lagu yang mana sesuai untuk didengar..hehe

So itu je laa dulu setakat nie..nanti kalau ade pape citer lagi aku share ngan korang suma..till my next entry…

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. mmg kena ambil tahu juga hal2 mcm ni.. sbb takut anak2 kita ingat perkara2 mcm tu takde salahnya..

    ReplyDelete
  2. kat budak2 ni mmg kene explain betul2 sampai dorang faham....

    ReplyDelete
  3. hehe..anak akak xminat dgr lagu..
    tgk katun ajo..

    ReplyDelete
  4. tak semua dari barat tu bagus ..kan??

    ReplyDelete
  5. Kak Hanis: tu laa..sian kat dia..baru nak dedicate lagu utk mama dia..hehe

    Mifz: yup..betul tu..

    Kak Sarah: bagus laa tu kak..influence music ni kadang2 bahaya

    Diana: yup..btul tu kak diana..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete