Tuesday, June 21, 2011

Strategi Penipuan Jin Islam

Hye Readers,

Hari ini aku nak share ngan korang satu citer yang bagi aku agak best..citer ni aku dapat dari email kat opis tadi..tajuk dia Strategi Penipuan Jin Islam..Jom baca..

Sekitar tahun pertengahan 2000, saya ada mendengar kisah seorang siswi UKM, dia diganggu makhluk halus yang mengaku 'jin islam'.

pada malam hari, dia akan dikejutkan oleh suara jin tersebut..menyuruhnya bangun untuk mendirikan solat tahajud dan qiyamullail.

menjelang subuh pada hari tertentu, 'suara' itu menyuruhnya berniat untuk berpuasa sunat.

ada ketikanya, suara jin itu menyuruhnya membaca Al-Quran..atau menyuruhnya agar membaca surah tertentu.

maka siswi ini pun melakukan sebagaimana yang disuruh oleh 'suara' itu, setiap hari. Dia menjadi siswi yang warak dan sopan...tidak suka bercakap hal yang sia-sia, maka dia lebih suka menyendiri.

segalanya kelihatan elok...tiada sebarang perkara tak elok tentang tuanpunya 'suara' itu..sebab dia hanya menyuruh orang memperbuat amal kebaikan...kan?

SALAH! Itu hanya tipudaya syaitan jin...lakonan sementara saja.

setelah berlalu beberapa semester, akhirnya siswi tersebut ditemui pengsan oleh rakan sebiliknya...dalam keadaan tidak berpakaian.
Terdapat beberapa gulungan kertas yang kecil..Di dalam mulut, lubang hidung, lubang telinga, qubul dan dubur siswi ini. Apabila diperiksa, setiap gulung kertas kecil itu terdapat tulisan nama ALLAH.

Siswi tersebut menjadi hilang akal apabila sedarkan diri.
Setelah dirawat menggunakan kaedah rawatan spritual cara Islam, akhirnya dia beransur pulih.

menurut siswi itu, arahan terakhir yang diberikan oleh 'suara' itu...mahu agar siswi ini 'bersatu dengan Allah'.
suara itulah yang menyuruhnya menulis nama Allah pada kertas, menggulung dan memasukkan ke SETIAP RONGGA TUBUH YANG TUJUH...termasuk ke dalam kemaluan.

hakikatnya, suara itu adalah syaitan jin..atau jin kafir yang mahu menyesatkan anak Adam.

tapi, dia bijak. Dia tak terus suruh buat benda salah sejak mula. Dia suruh buat benda yang elok-elok dulu. Berbulan-bulan..atau mungkin bertahun!
Akhirnya apabila orang dah mula percaya dan serahkan seluruh kepercayaan kepada makhluk itu...barulah dia tunjukkan sifatnya yang sebenar..dia MAHU AGAR SEMUA ANAK ADAM MENJADI KAFIR DAN MASUK NERAKA.

Oh. Ada orang bertanya..mengapa jin/syaitan tu tak kepanasan apabila siswi tu bangun solat tahajjud, baca Quran, dan sebagainya?

Jawapannya..
Sebab semua amalan itu dilaksanakan kerana disuruh oleh jin..bukan 100% ikhlas kerana ALLAH.
Apabila kita lakukan sesuatu amalan ibadat disebabkan kerana makhluk, maka amal itu TIADA KEKUATAN.
Zero. Memang syaitan tak rasa panas langsung...bahkan mungkin rasa selesa berdamping dengan kita..

Siswi dalam kisah ini, beliau sudah meletakkan sepenuh kepercayaan kepada 'suara tanpa rupa' yang mendampinginya tiap hari, siang malam menyuruhnya buat perkara 'baik'.

Biasanya jin atau syaitan jenis ini gemar mendampingi manusia yang baik-baik tetapi kurang ilmu. Lebih-lebih lagi jika memiliki asas ilmu Tauhid yang lemah.

Jika siswi itu memiliki asas Tauhid yang kuat, maka dia tidak akan patuh kepada suara tersebut. Amalan ibadat hanyalah kerana Allah, dan bukan kerana disuruh sesiapa. Lebih-lebih lagi amalan sunat. (Amalan wajib seperti solat fardhu dan menutup aurat tetap mesti dilaksanakan tanpa mengira ada orang suruh atau tidak!)

Dan jika asas ilmu tauhidnya mencukupi, dia tidak akan terpedaya dengan 'suruhan agar bersatu dengan Allah'...kerana Sifat Allah adalah haram dan mustahil bagiNya untuk bergabung dengan mana-mana makhluk.

Kerana perbuatan menggabungkan Allah dengan sebarang makhluk bererti mengadakan kufu bagi Allah. SubHanahu min dzalik.

Berhati-hatilah..Jangan mudah terpedaya.

So..itu laa ceritanya..since aku takde idea ape nak buat aku post je laa entry nie..best gak la..nanti aku post kat korang lagi satu cerita..hehehe..till my next entry

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. bagus cerita ini..ni pasal jin..
    kal psl ajaran sesat pom sama..yg terpengaruh tu kdg2 ilmu agama hak asas je tau..tu psl mudah terikut..

    semoga kita semua dilindungi oleh Allah taala dr segala perkara menyesatkan

    ReplyDelete
  2. akak da komen tadi..tiba2 error..akak tulis gini kot2 komen yg pertama tadi menjadik..jika dak..

    akak simpulkan semoga kita semua terpelihara dan terhindar dr segala ilmu sesat..

    ReplyDelete
  3. Subhanallah.speechless.1st time dgr cerita mcm ni.

    ReplyDelete