Wednesday, June 8, 2011

Tak Payah Laa Pakai Make up!!!

Hye Readers,

Entry kali ni khas untuk adik-adik kita yang masih muda remaja..Seperti yang semua tahu sekrang ini musim cuti sekolah kan???so banyak laa adik-adik perempuan yang jalan merata..yang pergi hangout ngan kawan, yang pergi dating ngan BF dan juga kemana-mana laa..asalkan keluar..hehe

Disebabkan aku jenis naik LRT pergi dan balik kerja so banyak laa jenis orang yang aku jumpa..Tapi kadang-kadang aku pelik tengok budak sekolah zaman sekarang nie..terbaru aku ternampak satu geng yang paras rupa nampak cam budak sekolah keluar make up setebal-tebal alam..

Aku bukan wanita yang arif pasal make up tapi tau membezakan make up yang cantik dengan make up yang buruk…aku tak tahu nak describe cammana rupa dorang tu tadi tapi kalo korang tengok memang kelakar gak laa..dorang make up da ala-ala wanita yang dah berkerjaya..warna pulak da macam fun fair aku tengok..

Dengan muka bangga dorang berjalan dan destinasi yang dituju aku rasa mereka ke KLCC..aku rasa cam paham motif dorang make tebal-tebal dengan keadaan yang panas terik..Tapi biar la mereka rasa nak nampak cantik..hehehe

Kesimpulanya kalo nak keluar tu tak payah laa nak make up berbagai..natural beauty tu kan cantik..jangan diikutkan style wanita yang dah berkerjaya..dorang ade knowledge tentang make up dan mereka make up kerana perlu..hehehe..cukup laa sekadar foundation dan kalo nak make up benda lain tu buat jer ala kadar tapi kemas..Hehe.. So till my next entry…

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. hahaha..
    sy pun tak pndai make up but adik2 skrg advance woo..
    maklumlah siapa taknak nmpk cantik kan ? tp kalau dah lebih no komenlah..haha ~

    ReplyDelete
  2. eh2.jat yg da kerja ni pun xreti nk mekap bagai tau.haha.pakai bedak jela.

    ReplyDelete
  3. yeahhh..saya neutral beauty...

    ReplyDelete
  4. betul la..
    kalau budak sekolah tacap sikit dan pakai lip balm pun dah cukup..
    tak payah la beriya2 macam ahkak2 ni...
    hahahh

    ReplyDelete
  5. t'lebey suda make up nye..haha..
    ape best la make up tebal² ni ek..
    natural suda..
    xpun make up simple² da lerr..
    lg² dak skola..

    ReplyDelete