Friday, June 17, 2011

Pentingkan Diri Sendiri

Hye Readers,

 Hari ini aku nak citer what happen yesterday masa aku teman member aku anta member aku lagi sorang balik..(pening tak?))hahaha..aku ade bengang bile terserempak dengan seorang lelaki ni naik motor bawak anak dia kot..aku tak sure siapa tapi budak laa..paling tua pun aku rasa baru darjah satu..

The problem is mamat tu bawak budak tu naik moto dengan tak pakai helmet..mesti korang ingat benda tu biasa kan..aku pun biasa situation tu tapi yang buat aku naik angin mamat tu boleh duduk lane paling kanan and time tu kita orang kat Lebuhraya Mahameru..

Hipokrit laa aku kalau aku kata aku tak pernah buat macam tu kat anak buah aku tapi tak tergamak laa aku nak bawak budak jalan jauh-jauh tak pakai helmet..kalo setakat nak pergi kedai jauh 200 meter tu penah gak aku buat..atau pusing2 kampung di waktu petang..

Sudah la dekat highway tu semua orang bawak laju-aju..kalau ade yang lose control macam mana??aku kadang2 tak paham laa dengan orang yang tak boleh pikir simple things macam tu..Kalau yer terpaksa sekali pun bawak laa moto tu kat emergency lane..sekurang-kurangnya risiko tu takde laa tinggi sangat..

Aku da tak tau ape nak cakap..jangan kerana nak sampai ke destinasi nyawa budak kita pertaruhkan..dekat highway takde orang nak bawak kete 30km/j..suma berdesup nak cepat..aku doakan je laa mereka selamat sampai..till my next entry…

p/s: aku rasa mamat tu pakai halmet pun sebab takut kena saman jer..hehe

Regards,
-Strider-

2 comments :

  1. lain kali jerit kat dia..
    "bawak belah kiri abang oiiiii!!!"
    jadi apa2 baru nak menangis menyesal bagai..
    otak dok kat lutut..

    ReplyDelete
  2. Kak Diana: tak sempat nak jerit..time tu ngah laju..hehehe..terkejut gak tetiba dia ade kat lane kanan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete