Saturday, November 23, 2013

#1258 - Senarai Lagu Anugerah Juara Lagu 28

Hye Readers,



Tadi selesai sudah separuh akhir Muzik-Muzik 28 dan sebanyak 12 lagu telah dipilih untuk bertanding di pentas Anugerah Juara Lagu 28. Seperti yang aku ramalkan minggu lepas, tahun ini lagu Alyah mesti ke AJL dan jangan terkejut kalau dia end up at top 3.



Tanpa membuang masa aku akan senaraikan 12 lagu tersebut.

1. Penglipurlara = Hazama feat The Penglipurlara
2. Takkan Terpisah = Black
3. Bahagiamu Deritaku = Hafiz
4. Aku Pelat = Salam Musik
5. In Love With You = Noh Salleh feat Aizat Amdan
6. Bosan = Stacy
7. Kalau Aku Kaya = Altimate feat Awi Rafael
8. Hanya Aku = Hyper Act
9. Tanda Tanya = Azlan And The Typewriter
10. Sahabat = Najwa Latif feat Sleeq feat Syamkamarul
11. Ikut Rentakku = Jaclyn Victor
12. Kau Yang Terindah = Alyah

Walaupun ade beberapa lagu yang aku minat tidak tersenarai tetapi kehadiran lagu "Kalau Aku Kaya", "Aku Pelat" dan "Sahabat" nampakya memberi sedikit kelainan untuk AJL28. Kalau semua lagu jiwang mesti bosan. 

Untuk info sejak 2002 (10 tahun yang lepas) hanya 3 artis berkumpulan iaitu Spider, Estranged, Meet Uncle Hussin yang berjaya menjadi juara AJL dan lain-lain merupakan lagu berentak perlahan. Antara 12 lagu nie yang mana korang rasa menang?

Regards,
-Strider-
 

8 comments :

  1. errr tak pasti huhu
    hanya aku kut by hyper act,
    entah laa, ika tak tengok pun sebenarnya juara lagu ni~

    ReplyDelete
  2. dah lama tak tengok juara lagu.. tahun lepas pun x sempat tengok.. tahun ni tak tau la lagi mcm mna..

    ReplyDelete
  3. x pasti.. tp mcm no 1 tu boleh menang juga tngok keadaan skrng ni.. kt radio mcm asyik lagu tu je.. :D

    ReplyDelete
  4. Tak kan terpisah.. hehe.. tak tau sgt lagu2 atas tu huhu

    ReplyDelete
  5. Kau yang terindah di dalam hidupku.....Hanya cintamu yang mekar selamanya....Tak inginku lagi mencintai yang lain....Kau telah memikatku selamanya......
    Kau Yang Terindah FTW!!!!!!

    ReplyDelete
  6. aku rasa tanda tanya by Azlan dan mesin taipnya..huhuhu..xpon hyper act

    ReplyDelete
  7. akak tak mengikuti juara lagu.. all the best kepada semua peserta..

    ReplyDelete