Sunday, November 3, 2013

#1221 - Nexus 5 Untuk Blogger.

Hye Readers,

Nexus 5, Andriod KitKat
Google Nexus 5
Bebererapa hari yang lepas Google telah secara rasminya melancarkan setefon pintar Nexus 5. Bagi peminat andriod kedatangan nexus 5 ini memang ditunggu-tunggu setelah banyak kali mendengar rumors mengenai kedatangan smartphone ini.

Seperti yang didengari sebelum ini, Nexus 5 akan hadir bersama Andriod 4.4 KitKat iaitu merupakan sistem operasi paling baru untuk Andriod. Android 4.4 KitKat juga akan membawakan beberapa perubahan dari segi interface sistem operasi berkenaan.

Nexus 5, Andriod KitKat
Andriod KitKat
Nexus 5 akan hadir dengan skrin bersaiz 4.95-inci yang menyokong paparan 1080p, dijana menggunakan cip pemprosesan empat-teras Snapdragon 800 2.3GHz, memori 2GB RAM, kamera belakang 8-megapixel, dan juga kamera hadapan 1.3-megapixel.

Kenapa aku kata Nexus 5 ialah smartphone untuk blogger? Ini kerana applikasi Google Now boleh mengetahui apakah laman blog yang sering dibaca oleh anda, dan ia akan memaparkan kandungan baru kepada pengguna apabila seseuatu artikel baru diterbitkan.

Nexus 5, Andriod KitKat
Nexus 5
Jadi itulah beberapa info aku boleh share ngan korang mengenai ketibaan Nexus 5 ini. Tarikh untuk smartphone ini tiba di Malaysia masih tidak diketahui tetapi  ade beberapa penjual telah mula mengambil pre-order untuk smartphone ini pada harga RM1499.

Jadi kepada mereka yang bercadang nak bertukar smartphone dalam waktu terdekat ini mungkin anda boleh consider untuk meletakkan Nexus 5 sebagai salah satu pilihan. Mungkin Nexus 5 ini tidak sepopular iPhone atau Samsung tapi untuk good value for money aku rasa ia merupakan antara yang terbaik.

Sumber Rujukan : Amanz.my

Regards,
-Strider-

12 comments :

  1. Good value for money bro.. Aku rase bole direct order.. if nk order by Google Play aku rase kena by VPN and masuk REship.com for virtual address creation... Nnti die bole amtar direct to rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for the correction, teringgal plak one word kat situ..hehe..boleh direct order ker??baru tahu ini..nanti boleh check out macam mana..ade terpikir gak nak sambar nexus 5 nie..hehe

      Delete
    2. bagus la kalau dah sambar nanti..boleh update lelaju..hehehe..

      Delete
  2. Lama betul tunggu Nexus 5 ni. Saya tunggu dari bulan 8, akhirnya beli Z Ultra dr Sony..

    ReplyDelete
  3. errrm bonus dah nak kuar nanti ni. boleh la.. hehehhe, tapi, macam baru lg je tukar

    ReplyDelete
  4. nampak gempak... klu nak bg free haruslah diterima dgn hati terbuka kan... hehe

    ReplyDelete
  5. menarik gak ni..tp hp g duk pakai ni pun cam bru lg..huhu

    ReplyDelete
  6. RM1499 tu kira dah murah jika dbanding dgn brand iPhone dan Samsung, boleh cuba ni..

    ReplyDelete
  7. Google Nexus memang handphone terbaik Google dan Android. Harga pun memang sangat berpatutan.

    ReplyDelete
  8. Nampak mmg mcm best je.. harga pun agak berpatutan. Thanks sharing ye Strider.. :)

    ReplyDelete