Monday, November 4, 2013

#1223 - Cerita Amri Yahyah Dan Johor Darul Takzim (JDT)

Hye Readers,

Amri Yahyah, Selangor FC
Picture Credit : Selangor FC
Nampaknya cerita pasal bola sepak Malaysia masih belum habis lagi. Semalam final Piala Malaysia menyaksikan Kelantan bertemu Pahang tapi dekat twitter nama JDT (Juara Dari Timur) yang menjadi trending. Hari ini aku nak cerita pasal JDT lagi tapi kali ini pasal Johor Darul Takzim.

Cerita mengenai pemain lagenda selangor Amri Yahya akan meninggalkan selangor dah lama aku nak cerita tapi sebelum ini aku simpan dalam hati. Sebagai penyokong yang matang aku terima berita ini dengan hati yang terbuka.

Aku harap penyokong JDT tak berkecil hati dengan apa yang aku nak cakap nie. Sebagai penyokong yang matang aku menerima penghijahran Amri ke JDT andaikata JDT menawarkan gaji yang cukup lumayan. dengan usia Amri yang sedang meningkat, aku anggap apa yang Amri lakukan ni hanya sebagai retirement plan beliau.

Bermain semenjak 2001, Amri Yahya telah membantu  Selangor mengecapi kejuaraan sebanyak 11 kali. Ini termasuk Piala Liga Super yang kali terakhir dimenangi oleh Selangor pada 2010. Aku rasa dah takde apa yang yang boleh diminta dengan pemain yang lahir di tanjung karang Selangor ini.

Stat untuk Amri sejak tahun 2001
JDT mungkin lihat Amri as the best player. Tapi Amri at his best because he play with his heart. Semangat ketika bermain dengan Selangor tak akan dapat dijual beli. Dia mungkin akan score untuk JDT tapi kegembiraannya mungkin tidak akan sama seperti ketika berada di Selangor.

Aku rasa JDT sepatutnya dah mula develop pemain mereka sendiri daripada mengambil bintang pasukan lain. Aku kira ade 9 palyer JDT mencipta nama di tempat lain sebelum berhijrah ke JDT.JDT thought they was the best..They was the best because they play for their state and not money.

All the best untuk JDT for nect season. Aku tak salahkan fan JDT sebab as a fan mereka akan berdiri teguh di belakang player yang menyarung jersi JDT and i respect them for that. 

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. semangat sama yang aku tak nampak kat safee sali bila dia main dengan JDT. ada logiknya jugak kan...

    ReplyDelete
  2. byk bintang dlm JDT yg dibayar dgn lumayan . tapi permainan mereka tetap tak menyerlah . mcm x de chemistry antara satu dgn lain . saya lbh suka klu jurulatih itu di tukar ... anak jati johor yg hampa ...

    ReplyDelete
  3. Walaupun akak org johor...tapi ada perkara yg akak tak setuju/rasa malu.

    ReplyDelete
  4. Baru dengar istilah ini JDT (Juara Dari Timur)...hehe.
    Sangat setuju, pemain hebat ada kaitan dengan semangat negeri juga.
    Tetapi kalau dibayar double payah nak tolak. Bola bukan boleh main sampai tua, kena cari duit banyak-banyak selagi muda ni.

    ReplyDelete
  5. All the best....moga Johor menyerlah pada musim akan datang.

    ReplyDelete
  6. Semangat pemain JDT ni hanya pada duit semata. tapi tidak pada negeri yang diwakili. Aku rasa la.

    ReplyDelete
  7. jurulatih juga kena main peranan penting

    ReplyDelete
  8. Harap JDT dpt selesaikan permasalahan mereka utk kebaikan musim depan..

    ReplyDelete