Saturday, November 30, 2013

#1279 - Blogger Buzz - Aspirasi Seni Ekspresi Kehidupan

Hye Readers,



Blogger Buzz nie bukan macam segmen tapi ia lebih daripada sebahgaian daripada column yang aku cuba nak buat dulu. Blogger Buzz ju bukan nak memperkenalkan blogger tapi lebih kepada pendapat peribadi aku terhadap sesuatu blog yang aku baca. Benda nie aku pernah buat awal tahun 2012 dulu tapi terhenti seketika sampai laa sekarang baru aku nak start buat balik.

 Aku mulakan Blogger Buzz kali ini dengan top commentator blog aku iaitu En Khir iaitu owner kepada blog www.khirkarya.blogspot.com. Apa yang aku ketahui sepanjang aku membaca blog beliau ialah Khir nie seorang aktivis sosial yang aktif. 

Beliau yang tinggal di Kuala Lumpur juga banyak membuat entry-entry yang mampu memupuk kesedaran dan tanggungjawab kita sebagai masyarakat. Sepanjang aku membaca enty beliau jarang entry yang diterbitkan bersifat peribadi tapi jika anda selalu mengunjng blog dia, anda akan dapat tangap sedikit demi sedikit kisah peribadinya..

Selain dari daripada blog Khir karya yang ditulis dalam bahasa melayu, beliau juga ada lagi sebuah blog yang ditulis dalam bahas inggeris iaitu www.khirwords.blogspot.com. Aku rasa banyak ilmu pengetahuan yang kita boleh belajar daripada membaca blog beliau.

Itu laa serba sedikit tentang En. Khir yang dapat aku terangkan sepanjang aku membaca entry2 blognya. Aku pasti ade diantara korang juga yang merupakan pembaca blog Khir. Kalau ade ada apa-apa yang nak ditambah jangan malu-malu untuk drop comment korang.

Regards,
-Strider-


14 comments :

  1. Oho, aku pertama kali sebab jarang blogwalking. Sebabnya malas nak tunggu loading untuk blog yang berat2. Kalau ada segmen macam ni, baru la bagus. Dapat sikit gambaran sebelum terjah.

    ReplyDelete
  2. Wah~~~~

    Bro Strider!!! Qila click nuff tapi yang churp churp ni tak silap qila lah kan, takkan naik. Tapi tak tahu lah :/ heheehheeh

    ReplyDelete
  3. setiap hari pasti singgah di blog beliau.. beliau juga seorang yang peramah dan selalu blogwalking di blog rakan-rakan blogger..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. t kasih Strider diatas entri ini.. segan pula bila terbaca entri berkenaan blog sendiri hihii.. Sy amat menghargainya & mmg bnyk info yg sy perolehi di blog striderbuzz ini. Semoga saudara terus berjaya.. aamiin.. :)

    ReplyDelete
  5. en khir selalu singgah dan komen. mcm awk jugak. tq both of u :D

    ReplyDelete
  6. selalu jugak singgah blog en. khir ni.. hebat belaiau.. banyak aktiviti2 sosial yg disertai. mana dengan skateboard, penjara, dan sebagainya..

    ReplyDelete
  7. ika juga merupakan follower dan pembaca blog khir karya, masa mula2 follow dulu sebab kagum dengan gaya penulisan dan apa yang blogger khir cuba sampaikan melalui penulisannya, memang bagus, dan ika kagum :)

    sejak tu akan cuba laa follow step by step perkembangan blog khir karya, nak kata kenal tu memang belum, ika pun blogger baru nak aktif2 semula, so baru nak cuba mendekati bloggers lain juga, termasuk tuan blog ni :)

    ReplyDelete
  8. dari entri awk ni, mcm best jer..mcm menarik jer blog dia.. nanti nak terjah la.. =)

    ReplyDelete
  9. baru nak pegi terjah ehhee :)

    isi tabung INTI ..

    ReplyDelete
  10. bgus ni segment mcm ni bro ..bukan senang kita nak dpat baca pandangan orang lain thadap blog kita..barulah tidak dicop pnulis blog syok sendiri..
    dan tahniah blog bro khir..memng blog yg bgus,,banyak memberi insipirasi dgn khidmad sosial yg diberikan.. scara tidak langsung pembaca blog beliau terdedah dgn aktiviti sebegini.. thum up utk blog striderbuzz.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. wahh.. congrats to Khir :)
    licha nak jugak .boleh :P ?

    ReplyDelete
  12. Khir memang activist yang serius...banyak yang kita belajar dari sana..

    ReplyDelete