Wednesday, November 13, 2013

#1244 - Khairy, Jamal & FAM

Hye Readers,



Bila Siti Nurhaliza tegur Khairy Jamalludin semlam (klik sini) ramai gak yang tak berapa paham apa yang berlaku, Ini termasuk kawan-kawan aku di sekeliling. Ia sebenarnya mengenai kemelut antara Khairy Jamalludin, Datuk Jamal Nasir dan FAM

Aku rasa aku ade baca artikel-artikel mengenai isu ini dari awal dan seingat aku, jadi aku recap sikit berita pasal isu nie. Kalau nak baca penuh korang boleh klik kat link yang aku bagi. Kalau tak baca summary jer laa yer..hehe

Sinar Harian - 9 November 2013
- Dalam kenyataan Sinar Harian, Khairy Jamaluddin menyifatkan sikap Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) yang tidak mahu mengakui kesilapan sendiri dan enggan menerima teguran sebagai 'baling batu sembunyi tangan'.Jamal mendakwa bahawa Khairy berdendam dengan FAM apabila kerap mengkritik badan induk sukan bola sepak negara itu menerusi media sejak kebelakangan ini.

Utusan Malaysia - 10 November 2013
- Dalam Kenyataan Ustusan Malaysia Khairy Jamaluddin mengakui, beliau sudah bosan dengan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) yang disifatkannya tidak boleh menerima sebarang teguran daripada mana-mana pihak. Dia juga menafikan yang kenyataanya adalah untuk membalas dendam kepada sesiapa pun yang berada di dalam kepimpinan FAM.

Berita Harian - 11 November 2013
- Datuk Jamal Nasir Ismail yang mencuri tumpuan gara-gara keberanian mengkritik Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menjelaskan tindakannya itu bukan didalangi atau menjadi ‘budak suruhan’ pemimpin tertentu Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Berita Harian - 12 November 2013
- Orang luar tidak harus campur tangan urusan menteri dengan persatuan sukan kebangsaan. Jika beliau bukan ‘budak suruhan’ FAM, bukan pemimpin FAM, jadi jangan masuk campur. Ini antara menteri dengan FAM dan kalau tiada apa-apa jangan masuk campur.

Itu antara kemelut yang melanda Datuk Jamal Nasir, Khairy Jamaluddin dan FAM. Sebelum ini memang Khairy ada membuat teguran secara terbuka terhadap FAM tapi bagi aku itu satu benda yang positif kerana untuk menjadi lebih baik FAM perlu ditegur.

Bagi aku tiada istilah biadab dalam isu ini, cuma benda itu mungkin diperbesarkan oleh pihak media bagi melariskan akhbar mereka.Hari ini Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin. bahawa mereka akan menemui Khairy Jamaluddin bagi menyelesaikan kemelut ini.

Regards,
-Strider-

15 comments :

  1. Bagus jugak at least ada yang berani nak buat teguran..walaupun ramai yang kurang faham isu yang terjadi..tiba-tiba ramai yang nak ambil tau..ada hikmah siti bersuara tu..

    ReplyDelete
  2. hehehe... Sunggah padat dan detail hang pnya review.... Siap ade milestone lagi hari demi hari..... Something needs to be done for this FAM....

    ReplyDelete
  3. Mmg betul, sy bukan sengaja nk backing dia.. pada saya khairy berkata diatas posisinya sebagai menteri dalam hal kemajuan sukan negara.. cuba kalau khairy tu tua & ckp sama mcm tu, pasti x jadi isu.. cara menegur dlm hal ni pada saya isu yg kecil.. isu FAM ni lagi besar & perlu diselesaikan.. perlulah dibuka mata semua pihak.. wallahualam. T kasih diatas perkongsian.

    ReplyDelete
  4. tak berapa minat sukan.. heee.. tp mmg selalu jugak dgr FAM ni kena kutuk.. dalam FB esp.. hihi

    ReplyDelete
  5. setiap orang ada cara ereka sendiri dalam menangani sesuatu isu, mungkin KJ juga ada caranya tersendiri :) be positive~
    akhbar biasa laa kadang-kadang tu lebih-lebih sangat~

    ReplyDelete
  6. "datuk siti dikatakan antara peminat tegar pasukan pahang..."

    aik, ko senang dapat tiket boleh la jadi peminat tegar. komen tak toleh kiri kanan, tak bagi salam. orang lain yang beratur separuh nyawa tapi tiket takde apa cerita?

    sesiapa je yang lawan fam, aku memang sokong

    ReplyDelete
  7. berani kerana benar, takut kerana salah..

    ReplyDelete
  8. Kecoh betul Siti Nurhaliza ni. Baru sekali tengok bola, dah sibuk nak masuk campur hal bola. Haha

    ReplyDelete
  9. oh begitu al kisahnyer..al maklumla xambik tau sgt hal2 dorg nie..hehe

    ReplyDelete
  10. akak la yang tak faham sangat tu.. hehe.. macam-macam kemelut..

    ReplyDelete
  11. ct kau duk diam2 ja jaga dato k...jangan sampai dato k cari pompuan lain kau dah lah tak boleh beranak...biar kj buat kerja menteri...aku nak tenguk bola sepak malaysia maju...kau penyanyi spm...kj tu menteri ada pendidikan u...jangan berlaagak bagus sangat ct...kang tiba2 si dato k kawin lain baru kau tahu...mandul tolol..

    ReplyDelete
  12. tua bukan bermakna betul segala..eloklah ditegur sedikit. Teguran Siti hanya membuka ruang pengguna media sosial mengutuknya. takde faedah kat diri sendiri...sedangkan FAM terus juga begitu

    ReplyDelete
  13. alah kj ni baru menang shout awrd.
    majulah bola sepak utk negara

    ReplyDelete
  14. dah tiba masanya org cabar FAM..

    ReplyDelete
  15. yg taktau pasal bola, takyah sebok2 komen status itu ini, buat sakit hati jer. klau komen2 menyakitkan hati, yg baca dan yg mengikuti bola sejak berzaman lagi, pasti akan naik berang.

    CiM sokong KJ. yg tak pernah beratur beli tiket bola, tak pernah berasak2 nak masuk dlm stadium, tak pernah kena baling botol, sila duk jauh2.

    ReplyDelete