Friday, November 29, 2013

#1276 - Nor Fazira Dirogol Mohd Fahmi?

Hye Readers,

Bapa Nor Fazira menunjukkan laporan polis yang dibuat pada julai 2012
Beberapa hari yang lepas, berita tentang penceraian seorang gadis Nor Fazira yang berusia 13 tahun dan pasangannya, Mohd Fahmi yang ketika itu berusia 20 tahun. Cerita mereka mendapat liputan media kerana ia merupakan satu simbol penyatuaan cinta tanpa mengira usia.

Pagi tadi kau baca berita di akhbar The Star aku ternampak satu berita yang agak mengejutkan aku apabila bapa Nor Fazira mendakwa yang anaknya telah dirogol oleh  Mohd Fahmi bersama rakannya.

Kejadian itu berlaku 4 bulan sebelum mereka berkhawin dan bapa Nor Fazira telah membuat membuat laporan polis pada 15 July 2012. Namun apabila bapa Mohd Fahmi datang untuk berbincang mereka mengambil keputusannya untuk mengahwini anak mereka berdua.

Dalam berita berasingan, Mohd Fahmi telah menafikan dakwaan mengenai kes rogol berkenaan dan berkata mereka hanya mengadakan hubungan seks selepas berkhawin. Mohd Fahmi mendakwa punca beliau menceraikan Nor Fazira adalah kerana isterinya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.

Aku tidak tahu sejauh mana kebenaran tuduhan dari kedua-dua pihak ini, Mungkin berkhawin pada usia muda memberi tekanan kepada Mohd Fahmi sebelum mengambil keputusan untuk betindak terburu-buru tanpa mendapatkan pendapat dari orang yang lebih tua.

Jika perkhawinan ini diatur bagi menutup malu kedua-dua pihak keluarga, nampaknya usaha mereka tidak menjadi kerana aku rasa keluarga mereka akan bertambah malu dengan keluarnya cerita-cerita sebegini. Apa-apa pun aku harap kita dapat mengambil ikhtibar melalui kes ini.

Regards,
-Strider-

16 comments :

  1. Salam Jumaat..
    bila nafsu mengalahkan akal ni lah hasil nya...

    Wassalam~

    ReplyDelete
  2. Macam mana boleh terkeluar cerita yang anak perempuannya ni dulu kena rogol. Ni nak cover pun dah susah dah bila satu Malaysia dah tau siapa budak perempuannya ni.

    ReplyDelete
  3. Kalau dah buat laporan polis, kenapa suruh kahwin pulak... Apa punya bapak la...? Ko ingat kahwin boleh settle ke?

    ReplyDelete
  4. hmmm tak tahu mana cerita yg betul...sy isi sini transitions.

    ReplyDelete
  5. Dah tutup malu, lagi tambah malu bila keluar cerita ni...kesian pulak kisah dorang ni..

    ReplyDelete
  6. semoga semuanya diselesaikan dengan baik.. menabung transitions.. :D

    ReplyDelete
  7. tak pepasal timbul masalah baru kan..

    ReplyDelete
  8. Setiap disebalik kejadian tu ada ceritanya . klu dah sah mengaibkan , tutup jer la wpun tak puas hati tu ada . yg pasti setiap perselisihan itu melibatkan ke dua - dua belah pihak . tak de org gaduh sensorang . tepu sebelah tgn takkan berbunyi ...

    ReplyDelete
  9. yg dah lps tu biarkanlah ia berlalu..

    ReplyDelete
  10. Dah cerai buka plak aib sesama sendiri...mcm2 hal la...

    ReplyDelete
  11. Boleh kalut hidup sekeluarga dgn kes2 mcm ni.. nauzubillah.. semoga kita semua dijauhkan dari terjebak kedlm kancah spt ini.. aamiin..

    ReplyDelete
  12. dua2 pihak buat statement berbeza.. kesian anak yg masih remaja.. ermm... nuff X 3 utk awk :D

    ReplyDelete
  13. pada ika hal camni tak perlu dibesar2kan lagi laa, lebih baik jaga aib anak2, jaga aib keluarga, budak tu pun terlalu muda, pada ika banyak benda lagi dia boleh achieve contohnya sambung belajar,
    kalau lelaki tu menafikan pun dan keluar statement gini, takde guna apa2 pun, buat malu je nanti, paling malu yang pihak perempuan...

    ReplyDelete
  14. alahaiii... dulu bercinta, kawen awal pun kecoh 1 malaysia..skrg bercerai, timbul pulak soal rogol merogol ni kecoh jugak... hmmm...

    ReplyDelete