Thursday, November 14, 2013

#1247 - Surcharge Tambahan 70sen Rapid KL

Hye Readers,



Baru-baru ini pihak Rapid KL ade memberi satu notis yang menyatakan surcharge sebanyak 70sen akan dikenakan bagi mereka yang masuk dan keluar di stesen LRT yang sama. Namun aku rasa masih ade yang tak paham dengan isu ini jadi aku ambil kesempatan ini untuk menjelaskan  maksudnya.

Surcharge ini akan dikenakan jika seseorang itu keluar masuk dekat stesen LRT yang sama. Meaning touch in kat stesen Kl Sentral dan touch out di stesen KL Sentral. Sebenarnya aku tak tahu apa sebenarnya tujuan surcharge ini dikenakan tapi mungkin ia digunakan untuk mengawal aliran keluar masuk penumpang.

Siapa yang rugi kalau surcharge ini dikenakan??Sudah tentu orang yang slalu keluar masuk di stesen yang sama untuk menggunakan tandas dengan percuma dan kenapa ade orang nak guna tandas RapidKL secara percuma?? Aku rasa kerana tandas RapidKL lebih bersih dari tandas awam lain kerana ia dibersihkan secara berjadual.

Tapi kalau ade diantara korang yang ingin gunakan kemudahan surau sila berhubung dengan pegawai kat kaunter..Dengan budi bicara mereka aku rasa mereka boleh izinkan kalau sekadar terlewat untuk solat dan nak gunakan surau..

Regards,
-Strider-

18 comments :

  1. Semua nak pakai duit sekarang ni huhuhu.

    ReplyDelete
  2. Bijak pihak Rapid KL ni survey trend pengguna ye.. :)

    ReplyDelete
  3. aiseh, dah bertahun aku tak naik tren. kalau tandas tu sesuai la jugak nak strict hanya untuk penumpang, tapi kalau surau elok kalau kedudukannya ldisesuaikan supaya ebih mudah untuk orang awam akses... (ni cakap orang tak reti guna public transport, hehee)

    ReplyDelete
  4. Elok juga dia buat macam nie... Kalau tak orang yg selalu buat macam nie naik LRT free jer la... pegi jenjalan sampai ke hujung stesen LRT tu then balik semula ke stesen yang dia masuk tadi...

    ReplyDelete
  5. oo begituu heeh thanks share ya :)

    ReplyDelete
  6. baru tau nih.. thanks share info... sgt berguna wlupun sy jrg guna kenderaan awam.

    ReplyDelete
  7. hmm.. harga barang semakin naik.. akhirnya rakyat yg tertindas..

    ReplyDelete
  8. oh. ingatkan naik semua 70sen hihi.. tak pernah lagi in-out kat stesen yg sama :D

    ReplyDelete
  9. bagus2...hihi...CiM org jb, so tak guna lrt, mrt. tp...kena allert jugak dgn isu2 mcm ni, sbb tau aje lah akn. org kita ni byk no0 komplennya dpd menyelidik.

    ReplyDelete
  10. mcm2 hal. semua nk charge.. skit2 nk duit. hadoi

    ReplyDelete
  11. dah lama tak naik public transport.. hehe.... siapa yg suka masuk tandas bersih dan free rugi lah kot.. :)

    ReplyDelete
  12. Tandas RapidKL aku akui mmg bersih tp tgk tempat laa.... hmm 70 sen mmg mahal... But what to do... Anyway thanks for this information.... At least bole bersedia dan x terkejut-)

    ReplyDelete
  13. 70sen tu pun kalau banyak kali kena kira banyak juga tu huhu

    ReplyDelete
  14. 70 sen tu mahal juga jika didarab dengan sebulan..

    ReplyDelete